Alla inlägg den 25 juli 2008

Av Louise - 25 juli 2008 00:11

Okej, mitt första inlägg. Ska jag ta bloggen seriöst eller mest på skoj ? Jag vet inte. För att blogga seriöst vet jag att jag inte kommer orka men jag vill ju inte bara skriva om vad jag gör på dagarna. Jag vill fördjupa saker. Berätta vad jag tycker och tänker. För att få en gångs skull kunna få yttra sig utan att bli avbruten. Att få säga vad man tycker och tänker, och sedan självklart stå för det också. För att oavsätt hur man ser ur, vem man är eller hur man är, så ska man alltid ha rätt att få yttra sig. Folk nu för tiden tar allt så himla seriöst, förstorar upp allting! Eller så tar dom de bara på skoj, och låtsas som ingenting har hänt (...?) Varför kan man inte vara lagom? Men vad är lagom...? Finns det något som heter lagom eller finns det bara antingen jätte seriös eller fullt oseriös ? Det är nattfilosofi jag lever för egentligen. Att bara få låta orden flyta ut genom fingrarna ner på tangenerna. Det är som min terapi på ett sätt. Typ som rappare skriver sina låtar som terapi ( tror jag ...? ). Eller har jag fel nu? Men jag låter det vara. Jag sitter ensam i köket och funderar på vad jag ska skriva. Det känns som om jag verkligen måste skriva av mig för fingrarna hinner före tankarna. Lite småläskigt sådära faktiskt. Kanske dags att göra lite te och sätta sig ute på terassen och prata med någon seriös människa i telefon, eller nått (?). Får se hur det blir orkar inte skriva nått mer nu.


Nattfilosofi

Pusshejs / Louise

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards